Saturday, February 23, 2013

Mis toimub talvel Austrias??

No mis siin siis ikka toimub :D nagu arvata v6ib siis ikka suusatamine, lumelauatamine, kelgutamine (mitte tavaline kelgutamine, mida me Eestis teeme) ja ka ballihooaeg on käimas kogu jaanuari-veebruari :) Ühes6naga nagu aru saite, siis on Austria ideaalne paik talve veetmiseks.

Ehk siis k6igest natuke järgemööda nüüd:

Nädalavahetustel ikka vahelduva eduga peod ja muud istumised s6prade v6i peretuttavatega, ei hakka nendest pikemalt heietama, peod on ikka peod nagu ikka :D

..AGA..

Ballid! Need on vinged! Nendest peab ikka pikemalt natuke kirjutama. Oma kooli L6puballist kirjutasin ma juba oma eelmises postituses, aga see oli ka natuke teistmoodi. Nimelt esineb siin kahtsorti balle: l6puballid ja talupidajaballid (haahaaaaa, tean see k6lab nii naljakalt, aga ma ei oska seda s6na paremini t6lkida). L6puballid näevad siis välja midagi seesugust nagu filmidest näeme, aga talurahvaballid on midagi erilist, midagi mille kohta saab öelda "Appi! See on ikka nii Austria!" Ma olen kindel, et paljud teist ei kujuta ette, millised näevad välja siinsed rahvariided, seega enjoy:




Jah, ballidel kanname me just seesuguseid riideid, ka k6ik noored :D see pildilolev kleit muide minu oma :D kahjuks ise pilte ei j6udnud teha jälle, seega napsasin pildid netist.. Tulen Eesti ka selle kleidiga, niiet ärge siis shokki saage palun :D
Aga jah, see ikka nii lahe kui k6ik inimesed neid riideid kannavad ja siis rahvustantse tantsivad jne.. kuid see ei ole nii, et ainult rahvustantsud ja rahvusmuusika, seal on alati olemas eraldi baarid ka noorematele ballilistele, kus tuleb sellist klubimuusikat ka ja värki. Üldiselt on sellistel ballidel mitu erinevat ruumi, kus pidu toimub v6i eraldi baarid, kust erinevaid sööke-jooke saab osta.. Ise v6tsin kahest sellisest ballist osa ja üks on veel aprillis ka tulemas, aga see vist veits lihav6teteteemaline nagu aru sain.
Ühel pühapäeval käisin ka laste maskiballil :D sinna läksin niisama kaasa oma perega, kuna väikevend palus (et minuga olla ikka alati l6busam, jeii!!) ise ma mingit maski ega kostüümi ei pidanud kandma, aga väiksed lapsed olid küll imearmsad, k6ik mingid koletised v6i printsessid :)

Aitab nüüd ballijuttudest, loodan, et saite mingi ettekujutuse sellest.

Suusatamisest ja lauatamisest ei oskagi pikalt rääkida, nagu ikka.. allamäge..pikali..püsti..istuli..nägupidi lumes..rajalt väljas ja üleni lumes..jäsemed väärakas asendis ja kogu suusavarustus mäepeal laiali..püksitraksipidi t6stukile järgi lohisedes jne.. okei, tegelt alati ka nii hull ei olnud, aga vahel oli päris häbi kui mingid 3-aastased profid minust mööda s6itsid ja näpuga näitasid :D ikka juhtub, harjutamine teeb meistriks, kolmandal korral olin juba peaaegu meister :D vanaisa ütles minu kohta hästi: "Sinu puhul on plussiks see, et sa 6pid kiiresti, kuna sul ei eksisteeri sellist tunnet nagu hirm, see vist täitsa v66ras s6na su jaoks!" Jah, eks ta nii ole. Mis seal ikka karta, kui juhtub, siis juhtub niikuinii :D minu m6tteviis.. Jah suusatamine vinge, aga lumelaud veel parem.. palju raskem muidugi, vähemalt algus, aga eks ma 6pin veel :)
Ahjaa, kelgutamine.. see nägi siis välja nii, et matkasime tund aega üles mäkke ja siis laenutasime sealt sellised kihvtid kelgud, millega mäest alla lasta.. s6it allamäge kestis umbes 10 minutit.. see polnud nii järsk, kuna s6itsime mööda teed, mis niiviisi kurvidega mäkke läheb, aga seal olid ikka korralikud hüpekad ja kurvid, niiet sain ikka k6vasti röökida :D hahaa, nii lahe, olin k6ige kiirem ka! seal peab jalgadega keerama, ehk siis kui paremale tahad keerata, siis parem jalg maha ja kui vasakule, siis vasak jalg maha ning pidurdamiseks m6lemad jalad maha, hmm, nagu juba arvata v6ite, siis seda viimast varianti ma ei kasutanud :D :D tegemist ju siiski minuga :D

Ja nüüd tänase postituse tipphetk! Mu talve tipphetk! Ehk ka mu vahetusaasta tipphetk! MINA KÄISIN MAAILMAMEISTRIV6ISTLUSI VAATAMAS!!!! wooow, mis elamus, kananahk tuleb uuesti peale kui sellest kirjutada. Nimelt oli see aasta mäesuusatamise MM Austrias Schladmingus, mis asub mu kodust umbes tunnise bussis6idu kaugusel. Käisime seal kooliga, peaaegu 150 inimest minu koolist tulid kaasa. Üüratult vinge üritus! Kusjuures olin esireas ja nägin k6ike superhästi! Terve mu nägu oli Austria lippe täis joonistatud. Karjusin, röökisin, hüppasin, plaksutasin, vehkisin puna-valge-punase lipuga nii, mis jaksasin ja elasin kogu südamest austerlastele kaasa. mega tunne oli küll!

Veebruari keskel külastasin ka üht muusikali/kontserti.. nimelt minu koolikaaslased etendavad iga aasta ise muusikali v6i kontserti ja neid juhendab kuulus kabareelaulja. See oli nii kihvt ja uskumatult v6imsad hääled on neil ikka. Lahe-lahe-lahe.

Nagu osad juba kuulsid, siis on mul praegu jälle vaheaeg käimas v6i noh.. 6igemini nüüd juba l6ppemas :D nii armas, et siin suusavaheaeg tehakse meile! Sain m6nusalt puhata, pidutseda, suusatada jne.. Nüüd esmaspäeval kooli korra ja siis nädala l6puni YFU seminar mu kullakallite hullukestest vahetus6pilastega, armastan neid, ei suuda enam kannatada need 4 päeva, mis seminarini jäänud on! see tuleb crazy! :D

Nüüd k6ik. Aitab küll tänaseks, eks varsti kirjutan oma seminarist ka :)

No comments:

Post a Comment