Tuesday, September 18, 2012

School is cool!

Eelmine nädal möödus päris kiirelt, kuna käisin koolis ja trennis jne, seega pole ka pikalt blogi täitnud. Es tut mir leid :)
Olen seekord laisk ja ei viitsi pikalt kirjutada, seega üritan kuidagi lühidalt.
Kool on fun! Eelmisel nädalal oli iga päev vaid 3 tundi ja me ei teinud suurt midagi. Pidin end kogu aeg tutvustama ja rääkima Eesti elust-olust. Koolis olen ma kuulus :) k6ik teavad mind ja ma ei tea kedagi. Kuulen kogu aeg oma nime, kui inimesed räägivad ja vahetunnis kui kooli peal ringi käin tulevad suvalised inimesed mu juurde ja ütlevad tere ning uurivad kuidas läheb jne..
Esimene matemaatika tund oli lahe! 6petaja uuris-puuris mind pikka aega ja siis ütles: "Honey, you are from Estonia, right? what the hell are you doing here? Kas t6epoolest ei olnud paremat kohta siin ilmas, kus oma vahetusaastat veeta?" Kogu klass naeris ja ma ei osanudki kohe selle peale midagi kosta :)

Koolis on vaid üks reegel: "REEGLID PUUDUVAD!" :) K6ik teevad enam-vähem mis ise tahavad. Tundides istutakse vahel laua peal ja disainitakse oma suitsupakki ja ropendatakse (k.a 6petajad). K6ik on nii s6bralikud ja toredad, aga tüdrukud on kohati päris temperamentsed. Näiteks oli reedel keset tundi situatsioon, kus kaks plikat hakkasid lihtsalt ilma olulise p6hjuseta üksteist s6imama ning see l6pes suure draama ja pisaratega.
6petajad armastavad siin hilineda. Üks tund peaks kestma 50 minutit, aga näiteks geograafia 6petaja ilmus kohale 25 minutit hiljem ja peale 10-minutilist monoloogi lahkus ta klassist :) See pidavat siin tavaline olema. Mis mulle väga meeldib selle kooli juures on see, et siin k6ik kuidagi nii vaba. Näiteks ajaloo tunnis k6ik räägivad koos 6petajaga ajaloost, mitte ei tee igavalt konspekti vms.. see pigem nagu ajalooline juturing. Ja pealegi on nad k6ik nii targad.
Vahetusjalatsid pole kohustuslikud. Suht lahe on vaadata, kuidas ühed käivad koolis paljajalu v6i sokis (siin tuntakse end väga koduselt), teised sussides ja kolmandad talvesaabastes :) Mina isiklikult eelistan oma kingi, kuid olen siin vist ainuke :)
Mu klassis on nüüd 25 6pilast, kellest pooled veedavad nüüd 2 nädalat Londonis keelelaagris, seega lähima 2 nädala jooksul erilist 6ppimist ei toimu, juhhuu! Järgmine teisipäev lähme oma pooliku klassiga tripile kusagile kaugele linna, aga täpsemat infot selle kohta ei tea veel.
Nägin ka oma kitarri6petajat. Ta on maailma ägedaim 6ps! Noormees parima huumoriga :) Tahan juba uuesti sinna tundi minna.
Sel nädalal ehk siis esmaspäeval ja täna oleks pidanud olema m6lemal päeval 7 tundi, aga toimus vaid 5. 6petajad ei viitsinud rohkem koolis olla!! Unbelievable! Aga see selleks :) Peale kaht nädalat läheb alles 6ige 6ppetöö käima.
Ilmad on siin imelikud. Laupäeval oli ainult mingi 10 kraadi ja tundus niinii külm, täna aga v6tsin poolalasti päikest aias ja 6htul kell 19.00 käisin lühikestes pükstes ja topiga ratast s6itmas :) mingi 28 kraadi oli täna ja ainult päike. Seega naljakas ilm siin, nii muutlik.
Täna sain jälle koolist 2 tundi varem lahti, kuna meil pidi olema 3 viimast tundi psühholoogia ning 6petaja lihtsalt ütles peale esimest tundi: "Home, sweet home". Kuna aega oli palju, siis otsustasin minna väikesele ringkäigule, et avastada seda pisikest linna. Ehk siis minu linnaavastus.. shopahoolik nagu ma olen, läksin ma muidugi poodi.. kuna seal mingit muud poodi polnud, läksin spordipoodi. Müüad nii toredad ja s6bralikud siin :) Ostsin omale uue suusajope igaks juhuks, kuna ilmad on siin kahtlased (v6ib-olla homme lumi maas näiteks, ei imestaks). Pangakaart mul siin ei toimi, jama lugu, eks elab üle, 6nneks automaadist välja saab v6tta. Kassas oli tore noormees. Uuris kohe, kust ma pärit olen ja mis siin teen ja millega siin vabal ajal tegelen ja kas elan siin lähedal jne.. siis saatis ta mu poest välja ja näitas mulle oma maja.. weird, nad nii teistsugused siin ikka. Ütles, et külastaksin ta poodi veel ja hoiaksin teda kursis, kuidas mu aasta ikka möödub siin. See on üsna väike koht, kus ma koolis käin, seega siin ümbruskonnas on nad nii vaimustuses, kui tuleb keegi uus ja räägib inglise keelt.
Aa, mainiks ka veel seda, et mu koolis vaid umbes 300 6pilast ehk ainult gümnaasium. Direktor hüüab mulle iga päev: "Tsau Marii, kuidas sul läheb? K6ik okei?" :) Lahe!
Kuna siin nii palju Liisasid, siis nad kutsuvad mind Marieks ehk siis 6igemini Marii`ks, kuna saksa keeles hääldatakse -ie`d pika ii`na, seega olen ma nüüdsest Marii :) Küll harjub.
Ükspäev oli teistel itaalia keele tund ja kuna ma seda ei 6pi, siis läksin direktori kabinetti ja küsisin, et mis ma nii kaua  tegema pean. Härra v6ttis siis tunniplaani ette ja küsis mult, et kuhu tundi ja mis klassiga ma minna tahaks. K6ike saan siin ise valida, cool! Läksin siis 5nda klassiga saksa keele tundi. Oh, god! 6petaja andis mulle saksakeelse jutu ette, mis rääkis mingi kirjaniku eluloost ja ma pidin seda k6va häälega ette lugema.. see klass oli nii suur (umbes 30 inimest) ja sealsed 6pilased olid vanuses 15-18.. jah.. lugesin siis seda teksti ja ma arvan, et päris hästi läks, kuna kui olin l6petanud, siis k6ik plaksutasid ja kiitsid ja 6petaja vaatas mind suu lahti :) Sain kiita! juhuu, korras!
Siin nii imelik, et samas klassis käivad nii eri vanuses inimesed. Minu klassis on k6ige noorem 16-aastne (ehk mina) ja paljud juba 19. Siin osad juba mingi 6 aastat istuma jäänud ja pole mingit probleemi. V6id vist 90-aastaselt ka gümnaasiumi l6petada kui tahad. Mis teha, kui koolis nii väga meeldib ja kuidagi l6petada ei taha :)
Peale kooli olen käinud trennis, suhelnud uute s6pradega, käinud purjetamas ja külastanud sugulasi. Täitsa p6nev on siiani, ainult koolipäev v6iks pikem olla, kuna nalja saab palju-palju.

Aitab nüüd vast selleks korraks. Nii palju siis mu lühikesest jutust. Tahaks veel tunde ja tunde kirjutada ja muljetada, aga ei viitsi seda eesti keelt enam trükkida. Järgmised postitused saate juba saksa keeles, paras teile! :)
Bussi-bussi (musi-musi)!

No comments:

Post a Comment