Friday, September 7, 2012

Elu läheb aina huvitavamaks!

Möödunud nädal on olnud päris tegus. Pühapäeval käisime koos perega vanade autode näitusel. See oli üsna suur üritus ning enamus meie küla elanikud olid sinna kogu oma perega tulnud. Söödi, joodi, nauditi kohalikku muusikat ja uuriti vanu autosid. Kohtusin seal väga paljude peretuttavatega, kogu aeg tuli keegi mind tervitama ja ma ei saanud aru mis toimub :) Nad küsisid saksa keeles igast küsimusi ja ma olin päris segaduses. Peale näitust läksime mingitele vanemate s6pradele külla. Neil oli minuvanune tütar, kes veetis eelmise aasta vahetus6pilasena Chanas ning sain temaga jutustada ja muljeid vahetada.

Esmaspäevast hakkasin jalkas käima. Meil on k6rval külas naiste tiim ning nad on päris osavad, k6ik on mänginud umbes 10 aastat ja ma ei jaga jalkast väga midagi :) Seal oli 3 treenerit, kes k6ik meid 6petasid ja kamandasid, aga ega ma suurt midagi aru ei saanud. Tüdrukud olid supers6bralikud, kuid nende inglise keel on praktiliselt olematu (isegi p6hiasju ei oska rääkida). Meil oli sel päeval trennis 18 tüdrukut, kellest heal juhul 4 rääkisid vigast inglise keelt, aga ei olnud hullu. Ülejäänud üritasid lihtsalt aeglasemalt saksa keelt rääkida ja näitasid käte-jalgadega kaasa ning saime täitsa hästi suheldud :) Treenisime koos kahe meestev6istkonnaga ja see oli kihvt! :) Meie tiim käib igal nädalavahetusel v6istlustel ka, kuid vähemalt esialgu ma kaasa ei löö, kuna pole piisavalt mänginud. Igastahes lähen neile kaasa elama :)
Trennis oli naljakas olla, kuna kuuled kogu aeg, et sinust räägitakse, kuid päris täpselt aru ei saa, mida nad räägivad. Väljaku äärde kogunesid meie mängu vaatama ka mingid jalkakutid ning k6ik olid huvitatud, kes ma olen ja kust tulen. Hiljem üks tüdruk ütles mulle, et ma olevat nende jaoks teistsugune ja eksootiline (nagu uus ja huvitav vms). Ühes6naga jalka oli super ning hakkan trennis käima 3 korda nädalas 6htuti 6st 8ni. Sellel kellal on siin juba pime ja siis on nii m6nus mängida.

Teisipäeval s6itsime mingisse linna, et minna suurde kaubanduskeskusesse. Shopata väga ei saanud, kuna olime järjekordselt kogu perega, kuid sain omale Austria telefonikaardi, seega mu eesti number nüüd suletud. Kaubanduskeskus oli muidu täitsa kobe ning kuna see asub rongiga minnes umbes 20 minuti kaugusel, siis saan hakata seal ise shoppamas käima kui tuju tuleb :)

Kolmapäeval s6itsime Austria k6ige päikeselisemasse ja soojemasse kohta. See asub kusagil idas ja seal oli t6esti väga soe ja päikeseline. Seal piirkonnas ei saja peaaegu üldse ja talvel seal lund pole. See koht asub meie kodust mingi 45 minuti kaugusel kui autoga minna :) Läksime sinna selleks, et isal on jalg haige (ma ei tea täpselt, mis sellel viga on) ja seal asub mingi uhke taastusravikeskus. See nägi pigem välja nagu k6igi mugavustega luksushotell, aga see selleks. L6unatasime kaunis restoranis, jalutasime sealses pargis ja hiljem nautisime armsas välikohvikus kohvi. Siis hakkasime mina, ema ja 6de tagasi kodu poole s6itma, kuna ma pidin kella 6-ks jalka trenni j6udma, kuid isa jätsime sinna. Ta peab seal veetma 3 nädalat, kuid järgmine nädal lähme teda vaatama ja siis lähme ka Euroopa ühe suurima järve peale paadiga s6itma :)

Neljapäeva hommikul käisin koolis direktori vestlusel. Direktor ei olnud üldse nagu direktor, pigem nagu mingi peretuttav, naeris seal ja jutustas oma elulugu ümber :) Tal oli väga hea meel, et ma nende kooli lähen ja itaalia keele asemel saan ma 6nneks hakata lisa saksakeeletunde v6tma. Täitsin saksa keeles ka mingeid pabereid, ma päris kindel pole, kas ma 6igeid asju 6igesse lahtrisse kirjutasin, aga loodan parimat :) Kool algab järgmisel nädalal ja esimesel nädalal on meil ainult umbes 2 v6i 3 tundi päevas. Muidu hakkab olema umbes 6 tundi päevas. Kool algab 7.30 ja söögivahetunde pole, seega saame väga varakult koju. Hakkan ka usu6petuse tunnis käima. Koolis saab valida mingi 4 erineva usu vahel, mida soovid 6ppida ja dire küsis minult, mis usku mina ja mu eesti pere oleme :) :) Ma ütlesin, et polegi nagu mingit usku.. Sellest aga ei olnud probleemi, kuna tegelikult ükski austria noor ei ole p6him6tselt mingit usku, aga nagu moe pärast nad 6pivad seda.. Minu pere käib ka kirikus ainult j6ulude ajal ja lihav6tetel ning nad pole usklikud, vaid see on lihtsalt selline komme. Nad ütlesid, et ei oska palvetada ega midagi sellist. Koolis hakkan ma aga usu6petuse tunnis käima, kuna seal tunnis kirjalikku tööd ei tehta ja ainult arutatakse suuliselt igasugu asju, seega on see hea v6imalus mul keelt 6ppida. Pealegi siin koolis ei 6pita eriti ajalugu, seega see tund on natuke nagu ajalugu, mitte usu6petus.
Oktoobri l6pus v6i novembri alguses on mul eksamid ja saan ise valida, mis aineid tahan teha. Algul m6tlesin, et v6ib-olla matemaatika, kuid kui nägin kaheksanda klassi matemaatika 6pikut, siis sain shoki! Nad 6pivad kaheksandas klassis samu asju, mis me Reaalkoolis kümnendas klassis ja see on päris hull! Ma ei taha oma üheteistkümnenda klassi 6pikut nähagi :) Igastahes pean ma tegema viis eksamit ning soovi korral rohkem.. ma ei kujuta veel ettegi, mis ained ma v6tan ja need on veel saksa keeles, aga eks näis.  Pealegi, ega mind koolist välja ei visata, kui ma läbi kukun :) Ma hakkan koolis hindeid ka saama, v6ib-olla mitte päris k6igis ainetes kohe esimesel veerandil, kuid enamuses.
Olen nüüd ametlikult Austria riigi elanik (sain omale elamisloa) ja siinse kooli 6pilane :)
Neljapäeva 6htul läksin paari uue s6brannaga (jalkast) bowlingut mängima, mega lahe oli! Ainult et millegipärast oli nende bowlingukuulis vaid kaks auku, mitte kolm nagu meil, veider.. Igastahes lahe oli ja sain natuke aega ka noortega veeta.

6htuti, kui kodus oleme, siis käivad 6el ka s6brad külas. Laulame koos karaoket ja pulli saab :)

Ilmad on jätkuvalt kuumad. Järgmisest nädalast hakkab kool ja siis on ka peaaegu kolmkümmend kraadi sooja :)

Huvitavaid tähelepanekuid siinse elu kohta:

* Austerlased ei räägi inglise keelt peaaegu üldse (isegi kooli direktor ei osanud inglise keelt)
* Naised käivad peale trenni pesemas aluspesus (see ei ole mingi nali! Nad reaalselt pesevad end koos aluspükste ja rinnahoidjatega! Ma ei kujuta ette, kas nad kodus ka nii teevad.. see oli väga imelik..Hiljem riideid vahetades v6tsid nad need küll seljast ja vahetasid kuivade vastu, aga ma ei tea, mis m6te sellel oli, et end koos nendega pesta..)
* Piim säilib siin 4 kuni 5 kuud (ostsime poest korraga kuusteist pakki piima ja ma m6tlesin, et kas nad t6esti joovad selle paari päevaga ära, kuid hiljem vaatasin, et see säilib kuni jaanuarini!! Nad ei uskunud mind, kui ütlesin, et Eestis säilib piim vaid m6ned päevad.. kusjuures see piim on ka ainult 0,5 protsendine, pole siin poes rasvasemat näinudki)
* Räägitakse, et austerlased on usklikud, kuid tegelikult ei tea ma siiani ühtki usklikku inimest :)
* Peale üheksanda klassi l6ppu lähevad enamus noored tööle. Nad on siis 15-aastased ja saavad minna ametlikult tööle (näiteks üks 6e s6branna on 15 ja ta on siin hambaarst, ma ei tea, kas nad siis t6esti selleks 6ppima ei pea eelnevalt.. ainult praktika.. igastahes ma loodan, et ma sinna hambaarstile minema ei pea)
* Normaalne tööpäev on siin üsna lühike (mu ema teeb poolikuid päevasid ja on kell üks kodus ja isa teeb täispäevasid ning on kell kaks kodus :) loogika puudub, aga mis teha)


Praeguseks k6ik. Lähme jälle mingitele tuttavatele külla, kus on ka minuvanuseid, niiet peaks tore päev tulema jälle :) Nautige sügisilmasid! :)

No comments:

Post a Comment